Big city Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matt, Nore, Jent, Seija heesen - WaarBenJij.nu Big city Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Matt, Nore, Jent, Seija heesen - WaarBenJij.nu

Big city Sydney

Door: Matt

Blijf op de hoogte en volg Matt, Nore, Jent, Seija

24 Oktober 2018 | Australië, Sydney

De eerste dag:Sydney is nog maar tweehonderdvijftig jaar oud en is ontdekt door captain Cook de Nederlanders waren als eerste in Australië maar aan de west kust en dat is minder mooi dus gingen ze weg captain Cook kwam later aan de oost kust daar is het mooier en dus heeft hij het land verder ontdekt
Wij gingen met de bus naar de stad en gingen daar naar het maritiem museum op een submarine,een groot oorlogsschip en de endeavor dat is het schip van captain cook na die (duik)boten gingen we naar een restaurant en gingen we wat eten en daarna gingen we weer naar de camper
We hebben kaartjes gekocht waar je mee door heel Sydney kon reizen met de boot bus trein

De tweede dag:We gingen naar Bondi Beach dat is heel mooi zegen mensen maar het valt best tegen iedereen showt zich daar en het is alleen maar ver reizen want met het openbaar vervoer doe je er twee uur over
Daarna gingen we naar Watsons Bay dat was veel mooier vanuit daar gingen we met de ferry weer terug naar de stad maar toen werd het noodweer het sloeg in op een gebouw en moesten we schuilen later ging het wat rustiger en konden we met poncho’s terug we naar de camper toen waren we heel laat thuis dus gingen we toch nog uit eten

De derde dag:We hadden vandaag met Geert afgesproken dat is de broer van de oppas van pepper hij woont in Sydney.
We hadden afgesproken op de rocks market dat is een belangrijke plek van Sydney daar werden de gevangenen vanuit Engeland na toe gebracht die Sydney moesten opbouwen dat waren er heel veel en die hadden haast niks gedaan een brood gestolen of zo want ze hadden gewoon mensen nodig om het te laten bouwen later gingen we naar mainlie bay dat was heel lang met de ferry varen maar dat was heel mooi.
En we konden door de stad crossen met de stuntsteps.

De dag daarna gingen we naar de blue Mountains dat is een nationaal park voor Australiërs aan de rand van Sydney maar voor Nederlanders 100km er waren net als in Sydney veel Aziaten we hebben op onze freecamp gestaan waar we de meeste Nederlanders ontmoet hadden tot zover we hadden niet zo veel gedaan want we waren moe van drie dagen Sydney op de camping was het wel het gezelligst doordat al die Nederlanders daar waren en hij lag onderin de berg
De volgende dag gingen we met de hoogste kabelbaan ter wereld en de steilste trein ter wereld dat is bijna recht naar beneden we gingen ook met de grootste kabelbaan daarna gingen we weer naar de freecamp
De dag daarna gingen naar de tree sister lopen dat zijn drie hoge stenen vanaf daar gingen we nog een stuk heel steil naar beneden wandelen
Maakt een stuk minder kabaal dan mijn eigen sisters.
Der zijn ook heel veel legendes over
Sydney was ook heel mooi en groot en vanaf de ferry het mooist de Australiërs zijden dat we er beter niet heen konden gaan maar het was uiteindelijk heel mooi.

Greetings Matt

  • 24 Oktober 2018 - 12:01

    Nanny:




    Hallo allemaal,
    Heel leuk dat ik weer foto's van jullie zie. Volgens mij zijn
    jullie in die paar maanden flink gegroeid. Oma begint jullie steeds meer te
    missen. Maar ik geniet heel erg van jullie verhalen, wat zullen jullie bij thuis komst
    veel te vertellen hebben. Wat een wereldstad dat Sydney en leuk dat jullie Geert ontmoet
    hebben. Hij had vast heel veel te vertellen. We hebben hier nu de kachel en de winterjas aan brrrr.
    Jullie genieten daar nog maar lekker van de zomer.
    Dikke knuffel voor iedereen van oma.

  • 24 Oktober 2018 - 15:42

    Erna:

    Hallo familie Heesens,
    Dank voor die mooie foto's.
    Wat ziet het er daar mooi uit.
    Om nooit te vergeten, denk ik.
    Kan me voorstellen dat Geert niet zo vaak naar Nederland komt.
    Nou, ja hier wat Nanny, oma al zei..... Herfst.
    Veel wind, bladeren en eindelijk iets miezerig regen.
    We hebben nog veel meer nodig, maar nee nog steeds niet echte regen.
    Ook hier de houtkachel aan. Heerlijk. En onze hondjes liggen er lekker voor.
    Jullie heerlijk zomers nog. Geniet er maar fijn van!
    Heel veel plezier op jullie verdere reis door het mooie Australië.
    Herfst groetjes van Andreas en Erna.

  • 25 Oktober 2018 - 20:26

    Pepper:

    Woef woef hier ben ik weer , wat maken jullie veel mee en wat een mooie stad is Sidney en super leuk dat jullie Geert hebben gezien de foto met z'n allen op het terras zag er wel gezellig uit. Maar jullie geloven nooit wat ik heb meegemaakt vandaag, nou mijn staart begint er alweer van te kwispelen want wat een verwennerij was dat vanmiddag zeg woef woef. Ik weet het niet precies maar volgens mij ben ik naar een soort van beautyfarm geweest , ik moest even in de auto dat was best wel even spannend maar toen kwam ik ergens en daar ging ik lekker in bad ( filmpjes volgen op de mobiel) oohhh wat was dat fijn eerst werd ik lekker helemaal nat gemaakt , ik ben best een hele grote hond geworden de afgelopen paar maand maar nu ze mijn krullen nat hadden gemaakt bleef er maar een klein smal hondje over maar goed toen ik helemaal nat was werd ik lekker met shampoo gewassen en gemasseerd dat was echt genieten hoor mmmmmmm. En daarna werd ik met een grote föhn weer lekker droog geblazen , heerlijk was het en wat zie ik er weer goed uit en ik ben nu weer mooi blond van kleur i.p.v. donker blond/bruin haha. Ik weet zeker dat ik vannacht heel goed slaap en en ga fijn over jullie allemaal dromen. Een poot voor iedereen en tot de volgende keer xxxx Pepper woef woef.

  • 26 Oktober 2018 - 12:14

    Gabi Te Brake:

    Hallo allemaal,
    Jullie hebben inderdaad mooie foto's gemaakt. Geweldig zo'n grote stad. En even daarna weer mooie natuur foto's. Ben straks nog even bij jullie konijnen geweest. Ze zijn gek op wortel en bleekselderij. Wanneer ik jullie in zomerkleding zie, ben ik best wel wat jaloers. Op dit moment miezert het een beetje in Winterswijk.
    Spreek jullie snel weer! Groetjes Gabi

  • 27 Oktober 2018 - 04:57

    Daisy:

    We weten wie het heeft geschreven zeggen de boys... Had ik in het gezin niet verteld. We hebben nu een landkaart bij de eettafel hangen. De boys vragen vaak naar jullie. We zoeken dan samen Australië op en nu dus ook Sydney. En nu dus ook een mooi verhaal van jullie voorgelezen. Super tof.
    Jannick zegt: super leuk wat jullie allemaal doen. Maak er nog een leuke maand van. Matt: nog mooie meisjes gezien. Mooier dan je eigen vriendin

  • 27 Oktober 2018 - 06:30

    Lotti:

    Wat leuk om weer even de verhalen te lezen! Wij zijn vorige week naar Terschelling geweest. Was niet zo'n wereld reis als wat jullie maken maar was heel erg leuk. We hebben geblowkart op het strand dat was super gaaf! Zelfs opa en oma miste waren mee...niet in de blowkart natuurlijk haha....nou veel plezier nog.groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

australie

wij gaan daar rondtrekken drie maanden

Recente Reisverslagen:

25 November 2018

Adeleave.......

20 November 2018

Het laatste stukje naar adelaide

14 November 2018

GREAT!!!!!!Ocean Road

08 November 2018

GOUD!!!!!!!!

04 November 2018

Phillip(pinguïn)Island
Matt, Nore, Jent, Seija

Wij zijn Matt, Nore, Jent en Seija Heesen, de Heesens. wij gaan in september drie maanden rondtrekken in australie hier kun je lezen wat we daar gaan doen

Actief sinds 27 Juni 2018
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 17122

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 28 November 2018

australie

Landen bezocht: